Robin en de Dolfijnen

Zondag 14 augustus

Hallo allemaal, Vrijdag was het dan zover: de laatste therapiedag.. Robin heeft eerst met Merel een schilderij van Li-Na gemaakt. Ze kwamen helemaal gierend van de lach en onder de verf uit het therapiehok, om de laatste keer te gaan zwemmen met Li-Na. Echt alles werd op het dok uit de kast gehaald: het meesurfen op het surfboard, door de ring springen, over de stok, ringen ophalen, ballen gooien, zwemmen op de rug, zwemmen op de buik van Li-Na, en als laatste een hele lange afscheidszoen.. Het was een heel mooi afscheid.. Terug uit de douche was daar ook het moment om afscheid te nemen van alle therapeuten. Robin kreeg een prachtige map met de mooiste foto's afgedrukt en wel 2 CD's met daarop de foto's en slideshow van alle foto's die er tijdens deze 2 weken van Robin, Li-Na en Delano zijn gemaakt. En dat waren er nogal wat, zelfs de fotografe vond dat ze er wel erg veel had gemaakt, maar het was iedere keer dan ook zooo bijzonder, mooi, stoer en geweldig dat het allemaal moest worden vastgelegd! Na de kado's te hebben bewonderd hebben we een groepsfoto gemaakt. Daarna was dan het dag-zeggen aangebroken. Het was een zeer emotioneel afscheid voor ons allemaal.. Hoe kun je je dankbaarheid onder woorden brengen in zo'n geval? Robin gooide al zijn charme in de strijd en heeft iedereen 1000 kusjes gegeven. Ze waren daar allemaal zo gek op hem! Als laatste ook afscheid genomen van Mark, Anita, Dillon en Damien, het therapiegezin dat we bij het Therapy Center hebben ontmoet. Fijn dat je met mensen die hetzelfde meemaken je ervaringen kunt delen. 's Middags zijn we teruggegaan om een sessie bij Mattias te volgen. Robin wilde met zijn rechterarm werken. Hij is erg enthousiast en wilde eigenlijk niet stoppen. Tijdens de sessie kwam Kiki, de directrice langs. Zij is de oprichtster van het CDTC, dedolfijntherapie, en nu bezig de bio feedbacktherapie te introduceren. Omdat Robin het zo goed doet bij Mattias en erg enthousiast is, zouden ze hem graag als voorbeeld gebruiken wanneer er iemand van de rotary langskomt. Ze willen deze therapie ook graag  voor de kinderen die het nodig hebben op Curacao mogelijk maken. Daarom zijn ze op zoek naar geldschieters. Woensdag mag Robin dan ook zelf aan deze mensen vertellen hoe de therapie werkt en een demonstratie geven. Zo hopen ze geldschieters warm te laten worden voor deze "bio feedback therapie". En nu dan even bijkomen van alle indrukken en ervaringen van de afgelopen weken. Hoewel we thuis pas alles kunnen gaan verwerken en kunnen gaan beseffen hoe bijzonder, geweldig en fantastisch deze reis naar Curacao voor ons allemaal is geweest! Groetjes van ons allemaal Zoals jullie misschien gemerkt hebben, loopt Curacao wat achter wat betreft het internet. Het is voor ons onmogelijk geweest om foto's te plaatsen. We proberen het morgen nog een keer, en hopen dat het gaat lukken!

opa en oma van den Heuvel

Lieve allemaal,

Dank voor jullie bericht. Peter, ik ga eerst reageren met woorden die jij wel eens schertsend gebruikt, maar nu in alle ernst: "woorden schieten te kort".
Gebruiken jullie deze laatste dagen maar om heerlijk te genieten en bij te komen van de ervaringen. Wat bijzonder dat Robin mag meewerken aan de presentatie. Ik neem aan dat het ook op foto of film vastgelegd wordt.

Lieve allemaal, nog fijne dagen, groeten en veel liefs

Nancy en Rene

Wat een superleuke verhalen om te lezen. Kan mij zo voorstellen hoe mooi en emotioneel het allemaal geweest moet zijn..en dan afscheid nemen! Moeilijk..
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's! Hoop ze snel ergens te mogen bewonderen!
Zie je maandag alweer in je bekende hok Peet! Jeetje wat vliegt de tijd! Geniet er nog even van!

PETRA&MARJOLEIN

WAT EEN BELEVENISSEN EN WAT HEERLIJK OM TE LEZEN!!! WAT FIJN DAT JULLIE NOG EVEN KUNNEN NA GENIETEN VAN ALLES OP DAT MOOIE EILAND VOORDAT JULLIE WEER IN DE ECHTE WERELD NEERDALEN. NOU GENIET ER NOG EVEN VAN EN TOT GAUW!!! LIEVE GROETJES VD BUURVROUWEN

Marc, Anita, Damian & Dylan

Yes, we hebben jullie gevonden!
Wij zijn inmiddels thuis en vinden het koud en missen alles nu al. Vooral Damian die kan de hele dag wel huilen... zo zielig! Wat leuk en spannend morgen nog een keer de Neurofeed back!
Bah, wat was het afscheid nemen ellendig hé!
Geniet van jullie laatste dagen en wat was het ontzettend leuk jullie onmoet te hebben! Jullie zijn een leuk gezin en lieve mensen!
Geniet nog even en alvast een goede reis! Onze reis was voorspoedig, Dylan heeft lekker geslapen, alleen mijn rolstoel is kwijt..gewoon weg..haha. Zal nog wel goed komen! Nou volgende mail komt via de prive mail heb al leuke foto's gezien van jullie bijzondere Robin!
Liefs van ons 4e

Siem, Dorine en Sarah

We balen steeds meer dat we toch niet mee zijn gegaan... Het klinkt allemaal echt heel erg indrukwekkend. Maar nu vinden we ook wel dat julle weer naar huis mogen komen. Saar wil ook graag weer eens verwend worden door opa en oma. Geniet nog van de laatste dagen. En jullie hebben geluk, want als julle terugkomen is het lekker weer (als het goed is). Liefs van ons 3!

gerard en joke van dijk

hallo allemaal,
We hebben genoten van alle mooie verhalen.
Wat fijn dat de reis zoveel succes heeft gehad en dat Robin zoveel geleerd heeft
Voor jullie allemaal is het wel een echte belevenis geweest
hatelijke groeten van gerardv en joke

Charles en Josiane

Hallo allemaal,

Jullie zijn nu terug in Nederland maar alle prachtige herinneringen blijven.
Naast de dolfijnen wordt Robin zelf ook nog bekend door zijn verhaal. Erg bijzonder!
Wij hebben genoten van de filmpjes, foto's maar zeker ook van de uitgebreide verslagen.

Hartelijke groet.

Charles en Josiane