Robin en de Dolfijnen

11 augustus

Hallo allemaal, Daar zijn we weer vanuit het warme, zonnige en heerlijke Curacao! We hebben besloten hier te blijven wonen..wat een wonderen gebeuren er hier! Het is zo fantastisch om te zien hoe gelukkig, tevreden en goed in ons vel we hier zitten! En zeker Robin voelt zich fantastisch hier in de warmte! Morgen is alweer de laatste therapie dag..wat is dat snel gegaan..  Maandag zijn we weer de nieuwe week begonnen, waarin de nadruk ligt op de combinatie tussen fysiotherapie, omgaan met je lijf, cognitie en een stukje sociaal-emotioneel. Fysiotherapie blijft op alle manieren terugkomen, van het in stand aankleden tot het in kleermakerszit spelen op de mat.  Omgaan met je lijf: van vertrouwen in je eigen lichaam tot geblindoekt gemasseerd worden. Cognitie in de vorm van spelletjes als kwartetten e.d. en sociaal-emotioneel in de vorm van kiezen tussen goed en slecht. Dit allemaal samengebracht in de werk-sessies voor en tijdens de therapie. Daarnaast blijft natuurlijk het speciaalst en bijzonderst het zwemmen, of "trainen" volgens Robin, van Li-Na. De trucjes die Robin met Li-Na mag doen zijn echt heel erg grappig. Een nieuwe truc is dat Li-Na vandaag een echte Picasso blijkt te zijn! Ze heeft met verf en kwasten een echt schilderij gemaakt voor Robin. Dit heeft ze nog niet veel gedaan, dus het was des te bijzonder dat ze dit met Robin wilde doen. Dinsdag heeft Merel een gitaar voor Robin kunnen regelen. Dit was natuurlijk helemaal super, en helemaal in de roos!! Ze hebben veel gezongen bij het gitaarspel van Jane samen met een zingende Li-Na. Zelfs de blues kwam aan bod! Ook was een nieuw item het op een surfboard meesurfen op de rug van Li-Na! Wat gaat dat hard!!! Echt SUPERCOOL!! Filmpje volgt! Woensdag was een superspannende dag, want toen was het dieren-voeder-dag! Een van de doelen was om minder bang voor dieren te zijn. Nu is Robin niet bang voor dolfijnen, maar de kans dat hij zomaar eentje tegenkomt is niet zo groot... Dus moesten er grenzen worden opgezocht in de vorm van andere dieren, en ach ja, er zijn wel wat dieren voorhanden op Curacao, dus daar mee aan de slag gegaan.. Robin begon met het visjes voeren aan de "groot-kop-schildpad". Daarbij kreeg hij als opmerking dat deze dieren vooral gek zijn op kleine kindervingertjes.. Daarna waren de pijlstaartroggen aan de beurt om te voeren. En als laatste de flamingo's. Dit alles was een groot succes! Dusss, alle dieren van de kinderboerderij in Nederland: maak jullie borst maar nat!  Groetjes van ons allemaal!

piet en corry van ijperen

wat heerlijk dat alles zo'n succes is voor Robin in het mooie Curacao!
en dat jullie allemáál zo genieten....
we vinden het zó leuk mee te kunnen lezen!
nu nog een paar laatste dagen voor jullie om met elkaar alles nog fijn te genieten van het mooie klimaat en omgeving daar!
hartelijke groet
piet en corry

Elly

Geweldig zoals jullie alles mogen beleven en vooral Robin. Geniet ervan vooral met het aangename klimaat. Hier is het af en toe herfst. Nog veel plezier gewenst en tot mails. Groeten Elly.

Rob en baas Marga

Lieve Robin en de rest,
Om te beginnen.....Wat heerlijk om te horen, dat het allemaal zo goed gaat. En wat moeten jullie trots zijn op zo'n kanjer als Robin.
Wanneer wij lezen wat hij allemaal doet en kan, brengt dat bij ons al een ongelooflijke glimlach en heerlijk gevoel teweeg. Laat staan wat voor een gevoel dat bij jullie teweeg moet brengen. Ga er maar aan staan, het trainen van een dolfijn.
Wie doet Robin dit na. Li-na laten zingen, verven en al die kunstjes met een bal. Er kan maar een ding gezegd worden......ROBIN JE BENT KANJER !!!
Maar nu willen wij het even over een probleem hebben Robin.
Wanneer jij daar blijft wonen, moet Rob of baas Marga elke keer heel lang vliegen, om jouw snoepjes naar je toe te brengen.
Maar maak je geen zorgen grote vriend........dat doen we graag !!!
Lieve, lieve mensen, geniet van al het mooie, wat er op dit moment gebeurt. Het is jullie zo gegunt.

Heel veel liefs,
Rob en baas Marga

Alma en Hans

Wat leuk om zo te kunnen meegenieten met jullie allemaal. Wat fijn ook om over de behaalde successen te lezen van jou Robin! Je bent een lieve knappe vent hoor, bof toch maar met zo een flinke buurman! En het klimaat o, o, het lijkt hier soms herfst.......
Groetjes van de buurtjes

opa en oma van den Heuvel

Lieve allemaal,
We hebben met veel plezier, met een lach en soms met ontroering jullie bericht van 12/8 gelezen. Soms gaat het je begrip te boven wat Robin allemaal doet en kan, onze grote kleine man.
Het is zo fijn om te lezen hoe jullie met elkaar genieten van de therapie, de zon, de zee en het strand. Maak er nog een heel gezellige en ontspannen week van.
Veel liefs en groeten aan allen

Truus en Bart

Marlies, wat een prachtige verhalen kan jij maken!! Echt een natuurtalent. Als schrijfster en IT specialist is daar vast een huis mee te financieren, denk ik.
Zit te springen om nog wat van die ontroerende filmpjes te zien. Nog een heel goede laatste week met jullie allen.

Liesbeth en Luuk

Wij zijn een klein beetje jaloers. We hebben er altijd van gedroomd om pijlstaart roggen te voeren. Maar geblinddoekt gemasseerd worden lijkt oma Liesbeth het toppunt van ontspanning. We zien uit naar het filmpje.
Wat maken jullie veel bijzondere dingen mee!

Gerda en Antoon

Wat is dit toch geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Vooral voor Robin natuurlijk, maar ook voor jullie als ouders en grootouders. We genieten van de verhalen en hopen er als jullie weer thuis zijn , zeker met Atie en Marius over na te praten. Geniet deze laatste week zoveel je nog kunt, vooral ook van het mooie weer. Heeft Delano ook nog weer wat mogen doen? Daar heb ik niets meer over gehoord. Komt nog wel! Fijne dagen nog!

Sylvie

Hoi lieve Robin (en de rest),

wat jammer dat het dolfijnen avontuur alweer voorbij is. Maar wat heb jij genoten en veel geleerd van Li-Na.
Je hebt Li-Na ook vast wel een dikke kus gegeven toch!
Wat een leuk filmpje van jou met Li-Na heb ik gezien.
Als je weer terug bent wil ik ook al je foto's en je DVD zien hoor, ben zo benieuwd!
Wat leuk dat je ook bij Mathias gewerkt hebt en ik zag ook Esther op de foto's op het dock. Wat een geluk voor Delano dat hij haar baan mocht overnemen! Gaaf hoor!
Ben wel een beetje jaloers hoor!

Nou lieve Robin, geniet nog even van dat laatste weekje zon en het heerlijke eiland. Wij gaan maandag alvast naar school, geniet jij nog even daar!
Als je terug bent wil ik alle verhalen horen!

Liefs Sylvie

stella

he robin
wat een avonturen maak jij mee, en je broer en je ouders ook natuurlijk!
geniet nog even van je laatste week en als je weer op school bent dan zullen heidy en ik ons als dolfijnen verkleden dan gaan we zo verder oefenen, is dat geen goed idee? ;)
tot over een weekje!
veel groeten, ook voor delano en je ouders
stella