Robin en de Dolfijnen

Zondag 7 augustus

Lieve mensen, Wat fijn om te zien dat iedereen zo geinteresseerd is in onze avonturen in Curacao! Hartverwarmende reacties! We hebben vandaag een heerlijke rustdag. Dat is echt wel nodig na zo'n heftige en inspannende therapieweek. We doen eigenlijk even helemaal niks, we lummelen wat en rusten goed uit om er morgen weer tegenaan te kunnen! Donderdag was de 4de therapiedag. Robin leert elke dag weer nieuwe dingen: aankleden in stand, zitten op de mat in het water, ook nog terwijl Li-Na de mat rondduwt. Dit is in Nederland ondenkbaar, maar hier in Curacao is Robin zo gelukkig, ontspannen en vertrouwd, dat zelfs het hoofddoel nu al lijkt behaald. Dat is wel heel erg snel! Dus hebben we subdoelen bedacht: concentreren op spelletjes met grote plaatjes, een stukje sociaal-emotioneel etc. 's middags hebben we een bijzondere therapie met Mattias gevolgd. Het is een therapie ontwikkeld door een duitse professor. In het kort komt het erop neer dat Robin d.m.v geluiden zijn hersenbaantjes kan aanleren om de juiste bewegingen te laten maken. Zijn linker arm is verbonden met electroden, en elke keer als Robin de juiste spieren aanstuurt vanuit de hersenen wordt dit aangegeven met een geluidje en gekleurde lijntjes op een computerscherm. Vrijdag weer een mooie therapiedag, waar Robin heeft geleerd om op een surfboard op de buik van Li-Na mee te surfen. Super spannend natuurlijk! Robin heeft de hele tijd enthousiast mee geroepen en geschreeuwd! Zaterdag was het familyswim. Peter, marlies en Delano mochten ook ervaren hoe het is om met Li-Na te zwemmen. Wat vooral opvalt is dat Li-Na zo voorzichtig, liefdevol is voor de mensen om haar heen! We mochten alle trucjes uitproberen die Robin heeft geleerd. Opa en oma hebben deze bijzondere ervaring op film en foto vastgelegd. Robin koos ervoor met Jane spelletjes te doen in de therapiezaal.  's middags zijn we naar het strand geweest en hebben daar alleen maar in de zee gelegen, want het is echt super warm! Tot snel! Groetjes van ons allemaal

piet en corry van IJperen

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Robin én met jullie allemaal! Jullie verwachtingen zijn nu al overtroffen! We lezen heel graag mee en leven daardoor erg met jullie mee.
Een hele goede tweede week gewenst, in alle opzichten!
hartelijke groet
Piet en Corry

Linda en Myrthe

Hoi!! Mijn computer was even stuk en het ergste vond ik dat ik jullie verhalen niet kon lezen!! Wat ontzettend gaaf allemaal. Ik heb met tranen in mijn ogen jullie stukjes gelezen en jullie foto's en video gekeken. Jullie hebben nu nog twee weken op Curacao, lekker genieten!!!!
Dikke kussen uit Zoetermeer

Hans en Alma

Dat dolfijnentherapie toch zoveel kan doen he? Zo snel zulke geweldige resultaten behaald ben echt blij voor jullie. Lijkt ook mij een pracht ervaring om met Li-Na te zwemmen. Wens jullie allemaal een hele fijne week toe! Groetjes de buurtjes

Nico & Georgette

Wat Geweldig om te horen dat het zo goed gaat met Robin en dat jullie het naar je zin hebben daar..
Geniet er maar van en tot horens....
Kussies Georgette & Nico

Ruud

Hoi allemaal.

Wat goed om te zien hoe jullie genieten en hoe Robin helemaal thuis is tussen de dolfijnen. Fantastisch avontuur! Geniet van alle momenten, de floating market, de stoba ku pan, de pontjesbrug en het fantastische uitzicht onder water, want voor je het weet...

Groetjes van Ruud, Anita, Anouk en Maaike

Liesbeth en Luuk

Heel interessant om te horen hoe de therapie gaat. En hoe veelzijdig!
We blijven zo goed op de hoogte.

Weer veel plezier!

Siem, Dorine en Sarah

Wat fijn dat de therapie zo goed werkt!!! En fantastisch dat jullie ook met Li-Na mochten zwemmen. Kon je maar dez faciliteiten in NL hebben. Veel plezier en succes weer deze week. X van ons alle 3

Joël

Leuk om te lezen dat Robin hier zo goed op reageert, en dat jullie heerlijk kunnen genieten van de vakantie en alle ervaringen!

Have fun!

Johan en Attie

Hoewel we ook via "privé-mail"reageren op jullie beric hten toch ook hier even een stukkie van ons! Hoe meer om voor te lezen hoe beter!!!We kijken iedere dag of er weer verhalen zijn van jullie en dat toffe filmpje hebben we al wel 10 keer gekeken, ook Noor en Thijs kregen er niet genoeg van. Ze willen volgend jaar ook! Geniet nog van alles en een kusje voor je grote vriendin van Johan en Attie

Ageeth, Suzanne en Erik

Lieve allemaal, vanuit een gezellig en warm Barcelona volgen wij jullie en al jullie ervaringen. Wij genieten van jullie verhalen en wensen jullie nog een mooie tijd op Curacao. Liefs van ons 3-en.

Willem en Suzan

Van Linda hoorden wij over jullie reis en jullie weblog.
Wat een avontuur zeg. Fantastisch om dat allemaal mee te mogen maken. We vinden het enorm stoer van Robin dat hij met zo een grote Dolfijn durft te zwemmen al ziet de dolfijn er wel erg lief uit. En Robin natuurlijk ook. Nog veel plezier daar. Groeten van Willem en Suzan uit Waddinxveen

Antoon en Gerda

Wat een genot om al die fijne en positieve verhalen te lezen. Zijn zelf enkele dagen weg geweest en genoten weer van hetgeen er weer gescreven was door anderen. Blijf nog maar even lekker genieten, de tijd gaat toch al zo snel. Groeten van Antoon en Gerda.

Gerrit en Anca

Wat super om te lezen dat het zo goed gaat met Robin dat het hoofddoel al behaald is. Wij hebben zelf ook de ontspannende kracht van dolfijnen mogen ervaren door met hen te zwemmen toen wij op Curacou waren. Heel bijzonder. Geniet ervan en hopelijk hebben jullie ook nog wat van de rest van het mooie eiland kunnen zien.

Groetjes van Gerrit en Anca

Siem, Dorine en Sarah

Wat een fijn nieuws dat de therapie zo veel resultaat heeft. Dat is toch maar afwachten vooraf. Nu maar hopen dat het straks in NL ook doorzet. En dan volgende week nog heerlijk een weekje relaxen. Geniet nog maar lekker van het mooie weer, want hier is de herfst definitief aangebroken... Dikke kus voor allemaal!

Joke en Aad

Hallo buurtjes, van het goede leven.
Fijn dat jullie het allemaal zo naar je zin heb en dan ...dat mooie weer.Als ik dit schrijf komt de regen met bakken uit de hemel.Jammer dat wij niet thuis zijn als jullie weer in de vuurpijlsteeg terug komen.Het lijkt ons geweldig wat Robin allemaal meemaakt.Geniet van de laatste dagen en van de zon!