Robin en de Dolfijnen

therapie

Daar zijn we dan!!!

wat een lastige klus om je weblog bij te houden op curacao.. daar kunnen ze nog wel wat van ons van leren..

maandag was de eerste therapiedag! wat waren we zenuwachtig!!!

robin heeft in de auto heel stilletjes voor zichzelf uit gekeken, en zei de hele tijd dat hij het zo spannend vond..

aangekomen op de dolphin therapy center werden we opgevangen door Merel, de fysio voor deze 2 weken. Samen met Jane, de stagiaire, Sonia de dolfijnentrainster en Li-Na de dolfijn gaat Robin deze 2 weken heel hard aan de slag.

Het eerste contact was direct goed met Merel. Ze heeft eerst met ons doorgesproken wat de doelen voor deze periode zijn, en daarna is ze samen met Jane en Robin in een therapieruimte gaan oefenen. Ze gaan daar oefenen op een pindabal om goed, zonder angst te kunnen zitten, aan te kleden in stand, spelletjes, rijden op een karretje over drempeltjes etc.

Daarna kwamen ze naar buiten, Robin in zijn duikpakje (zoooo schattig..) en gingen richting het dok.

Wij mochten dit allemaal vanaf de brug bekijken. Aangekomen bij het dok was het voorstellen met Li-Na, de dolfijn. Het is een meisjesdolfijn van 6 jaar, echt een dametje die zo nu en dan ook als dametje kan reageren. Ze is soms wat onhandig maar heeel lief. Robin was direct verkocht.. (wat nou bang voor bibi, de goudvis thuis..) En durfde direct het water in met Merel. Daar heeft hij een heleboel trainers trucjes geleerd: 2 vingers heen en weer is laten zingen, arm omhoog is springen, handen vooruit is stoppen etc. Als je aan haar vin draait, draait ze zich op haar rug, en kan Robin heerlijk mee varen terwijl hij zich goed vasthoudt.

Na een half uurtje uit het water en op het dok om te oefenen. Want ja, er moet ook gewerkt worden!!!

Daarna weer het water in en door de ring laten springen, spelen met de bal, etc. HET IS ZOOOO BIJZONDER!!! Heel erg emotioneel om te zien hoe ze op elkaar reageren. Robin die alleen maar 'Li-Na' roept om haar bij zich te roepen, de dolfijn de hele tijd kusjes geeft, echt heel mooi. En wat snel durft hij het allemaal!!!

Na de dolfijntherapie gaan ze opruimen, en douchen. Daarna is het tijd om bij te komen, te eten en te drinken.

Gisteren mocht Delano ook mee. Hij mocht ook op het dok, en mocht de dolfijnen trainen. Dit is echt heeeel uitzonderlijk, want normaal mag niemand dit. Maar hij had geluk dat de hoofdtrainster erbij was. Hij heeft Li-Na alles mogen laten doen, alle instructies mogen geven, haar naar Robin sturen, haar de ring laten brengen, haar de stok laten brengen, vissen gegeven, applaus gegeven etc. Heeel mooi om te zien, en wat een geluk heeft die Dee!!!

Gister weer thuis zijn we opgeschrikt door een schorpioen in oms bed, dus we hebben de receptie gebeld om deze te laten verwijderen.

Tja, zo zie je nog eens wat beestjes..haha!

We proberen snel weer wat op het blog te zetten.

groetjes van ons allemaal!

wilpleune@planet.nl

Wat geweldig! Ik zit ook bijna te janken!
xxxx en X voor Li-Na.
Wil.

opa en oma van den Heuvel

We hebben jullie verhaal ademloos (al een paar keer) gelezen: het moet geweldig zijn om dat mee te maken.
Delano, wat bijzonder dat je ook met Li-Na mag werken.
We kijken met spanning uit naar foto's.
Veel liefs en groeten aan allen

Richard en Tineke

Wat goed dat het zo klikt tussen Robin en Li-Na !
En ook te gek dat Delano er ook even van mocht
proeven ! Het is gewoon prachtig om dit verslag te lezen, echt. Straks wil Robin niet meer naar huis of thuis ook in z'n duikpak rondrijden, ha ha.

Het klinkt allemaal helemaal geweldig dus kom maar op met nog meer mooie verhalen.

gr,

10 en Ries.

Nance en Rene

Wat een super mooi verhaal! Lijkt me zo geweldig om mee te maken! Geniet ervan met z'n allen!

PETRA&MARJOLEIN

WAT ZIET DAT ER SUPEEEER UIT ZEG!!! TRAANTJES IN ONZE OGEN. DACHT DAT DELANO NIET WILDE....!?
NOU ZET 'M OP DAAR EN GENIET!!! KUNNEN NIET WACHTEN OM NOG MEER TE ZIEN EN TE LEZEN.
LIEVE GROET VD BUURVROUWEN

Aad en Joke (adjovanwoensel@versatel.nl

Wat is her toch een schatje(Robin) .Hij geniet echt met volle teugen, die lach van hem.Geweldig!!!!!Het is ook leuk dat Delano erbij betrokken wordt.Wij kunnen nu een voorstelling van maken, hoe zijn terapie is.
Geniet er allemaal van. de klusbuurtjes.

Siem, Dorine en Sarah

Nou, eerst verhaal lezen en dan pas op de foto reageren blijkt wel, haha. Wat een mooie ervaring voor jullie allemaal!!! We hadden er stiekem toch ook wel heel graag bij willen zijn! Het is vast super vermoeiend voor robin zo'n sessie. Wel erg leuk dat Dee ook wordt betrokken. Nu bijna weekend ook voor jullie. Lekker genieten van zee en zwembad. Beter dan het soepweer hier. Post maar snel meer leuke verhalen. Dan kunnen we hier ook meegenieten! Xxx

opa en oma van den heuvel

Lieve allemaal,

Wat een feest om robin en delano zo samen bezig te zien. We hebben het filmpje al verschillende keren bekeken en krijgen er niet genoeg van. Dat gedeelte dat ze zo spetteren: wat een genieten!!

corry en piet van ijperen

wat een prachtig verhaal! Heel fijn dat het zo goed gaat met Robin en hij zo goed reageert en zoveel durft, ook samen met Delano. Oma en opa de Wilde zullen vast en zeker ook heel erg genieten....

antoon en gerda

Wat fijn om zulke goede berichten te horen, te lezen en te zien op de foto's. wij kunnen ons jullie emoties hierbij heel goed voorstellen. Mag Delano iedere dag mee doen? Over Robin hoef ik niets te vragen die zie je stralen op de foto's. Geniet er allemaal maar heel erg van want wij denken dat dit wel heel bijzonder is. Groeten en tot horens.

Alma en Hans

Wat ontzettend leuk en mooi die therapie voor Robin.
Fijn dat ook Delano mag meedoen.
Stralende foto's.
Jakkie enge beest in je bed brrrrrrrrrrrr :)

rob en (baas) marga

Lieve Robin en de rest,
Wat knap en stoer van je om met zo'n grote, maar wel een hele lieve dolfijn te zwemmen. Grote klasse jongen !!! En wat te denken van Delano, jij kan zo in het dolfinarium in Harderwijk gaan werken wanneer je terug komt. Lieve mensen, wat leuk om te lezen en te zien dat het aan de andere kant allemaal toppie gaat.
Trouwens Peter, wat maak jij mooie foto's met je nieuwe camera.
Lieve mensen, nog heel veel plezier met elkaar en hou ons op de hoogte met jullie leuke verhalen en de prachtige foto's van Peter.

Heel veel liefs vanuit een zonovergoten Schiebroek (ten minste.....de afgelopen 5 minuten)

Rob en baas Marga

Liesbeth en Luuk

Wat prachtig om het verhaal van de therapie te lezen.
Fijn, dat de training zo goed gaat. Volhouden, maar.
Maar dat zal wel niet moeilijk zijn.
Nu moet er thuis maar een dolfijn in het kommetje. Jullie weten hoe je er mee om moet gaan.