Robin en de Dolfijnen

Weer thuis...

Hallo allemaal! We zijn alweer een weekje thuis..en het valt niet mee.. Wat was het fijn! En wat was het allemaal bijzonder en indrukwekkend.. We hebben dan ook wat moeite om weer helemaal in het gareel te komen. Maar ja, scholen zijn alweer begonnen, de Post roept, en bij ID inBeeld is de werkdruk alweer als vanouds.. :-) We krijgen veel vragen over wat er nu eigenlijk in Curacao is gebeurd, en wat er nu nog van te merken is. We waren en beetje bang dat men door onze verhalen het idee kreeg dat Robin al huppelend/lopend/rennend terug zou komen, maar de vooruitgang is iets subtieler dan dat.. Terugkijkend op de therapie en de vakantie in Curacao kunnen we wel zeggen dat er veel bijzondere dingen zijn gebeurd. Het meest opvallende is toch wel dat Robin nu zindelijk is. Voor de zomer is het zonder luier nooit gelukt, maar nu gaat hij elke dag in zijn boxershortje vrolijk naar school, en komt in dezelfde boxershort weer droog thuis!! Dit heeft o.a. te maken met de groei die Robin in Curacao heeft doorgemaakt. Hij heeft zo'n sprong gemaakt deze zomer. Hij is erg groot en zelfverzekerd geworden. Zelfs Sylvie, de ergotherapeut op school vertelde vandaag dat ze het een zeer opvallende verandering vond: Robin is geen klein 'muisje' meer!  Ook laat Robin minder angst zien als hij bijvoorbeeld op het houten stoeltje gaat zitten. Hij taalt niet meer naar gordeltjes en sjaals. Hij is niet meer bang voor bochten in de auto als hij in de autostoel zit. Hij vraagt niet meer de hele dag om bevestiging als hij transfers maakt (eerst was het : "heb je sterke pakhanden?") hij heeft duidelijk meer vertrouwen in zijn eigen lichaam gekregen en in de mensen om hem heen. Ook heeft hij meer zelfvertrouwen gekregen. Hij durft veel meer, is zelfs een beetje 'stoer' aan het worden..("ik kan nu zelf wel ergens naar toe zonder jullie") Ook heeft hij zijn angst voor dieren overwonnen. Toen we thuis kwamen uit Curacao heeft Robin eerst uitgebreid met Bibi de poes zitten kroelen!!!? Dus dat deel is ook geslaagd! Volgende week een volgend testje: de kinderboerderij, en we hebben kaartjes voor de dierentuin besteld om met Linda en Myrthe naar toe te gaan! Dus de liefde voor dieren houden we warm! We zijn heel blij en dankbaar dat we deze reis hebben kunnen maken. We zullen het nooit vergeten.. Graag bedanken we iedereen die zo met ons heeft meegeleefd en meegelezen. En natuurlijk iedereen voor de mooie, lieve en hartverwarmende reacties! Groetjes van Peter, Marlies, Delano en ons supermannetje Robin

wil pleune

Nou, ik vind het een fantastisch resultaat. Toen jullie thuiskwamen kon ik direct zien dat het Robin geweldig goed heeft gedaan, en dat was toch na een hele lange en vermoeiende thuisreis! En wat jullie nu allemaal vertellen is heel bijzonder! Doorgaan, ook Delano!

piet en corry van ijperen

wat een mooi verhaal om te lezen is dit! Een hele goede weergave van de subtiele, maar zo heel belangrijke sprongetjes die Robin deze zomer heeft gemaakt. Van oma en opa de Wilde hoorden wij al veel maar dit ontroerende verhaal over hoe Robin nu zoveel krachtiger in het leven staat is wel heel bijzonder.
Bedankt!

Johan en Attie

Dag allemaal, net het laatste bericht gelezen. Wat heeft Marlies dat mooi verwoord. Het is een les voor ons allen hoe blij en dankbaar we moeten zijn met ogenschijnlijk kleine dingen en gebeurtenissen. We hopen natuurlijk dat Robin deze verworven instelling kan blijven behouden ook als er weer eens tegenslagen te verwerken zijn. Hartelijk dank dat je ons een kijkje gaf in jullie beslist niet gemakkelijke leven. We wensen jullie allevier het allerbeste. Groetjes van Johan en Attie.